Temporary

Gondolati piszkozatok?

Friss topikok

  • borsóka: én is emléxem Ásókára... meg persze Lillára is. De FRUZSIra örökre fogok! :) (na meg arra a csunya... (2009.01.31. 21:51) Megemlékezés önmagunkról
  • Avicenna: Nagy gondok vannak az egyetemen. (2008.11.03. 17:22) hírek
  • bikmakk: Avicenna és T.D. írásával telejsen egyet értek, ahbár én magam nem voltam elég bátor ahhoz, hogy h... (2008.07.26. 21:39) A melegfelvonuláson...
  • Toma: Lipton Earl Grey, cukorral, tejjel, reggel. De bármilyen már teát is max. reggel, kivéve a citromo... (2008.01.18. 18:59) A tea tragédiája
  • WToma: Az előítéletes témához: Én nem tartom magamat se rasszistának, se olyannak, akit az előítéletei i... (2007.08.20. 16:43) Az vagyok...ki nem?

HTML

amit ma csináltam

2008.05.26. 20:06 | Avicenna | Szólj hozzá!

Igen, igaz, rettenetes, hogy már mióta nem jut az eszembe semmi, sőt, ami előtte eszembe jutott, annak sem volt semmi értelme.
Én régebben azt hittem, hogy az érettségikor majd nagyon okos leszek, de úgy tűnik, hogy az inkább kiüríti az agyat, amitől az nagyon kemény és csengő kongást hallat.

A kongást hallottam én is. A baj, hogy utána jön a síri csend.

Vannak ezek a nagyon érdekes kapcsolótáblák, meg a még érdekesebb mérnöktanárok. Egy ilyen mérnöktanár féle kitalálta, hogy érettségi tételként mérjük ki egy napelemcella karakterisztikáját majd ábrázoljuk teljesítményét az áramerősség függvényében majd tegyünk javaslatot ennek a cellának az optimális terhelésére, ami (gondolom) azt jelenti, hogy olvassuk le a potméter állását az optimális teljesítményponton. Ez a feladat egyrészt azért nagyon jó, mert nemcsak okvetlenül elmegy vele az összes idő, hanem még nem is elég rá.

A másik kérdés, a nagyon érdekes kapcsolótáblák. Ezek azok a szerkezetek, amiket iskolai demonstrációra találtak ki, és amikkel nem lehet kimérni a napelemcella karakterisztikáját, mert arra valók, hogy nézzidekisfiam, ha letakarom ezt a fényelemet, akkor csak kicsit tér ki az ampermérő, még esetleg azt is el lehet mondani, hogy ez az ún. sötétáram. Egyébként van rajtuk 100mA-es meg 40μA-es méréshatár, az egyiknél meg sem mozdulnak, a másiknál kiakad a mutató, és ráadásul POLARITÁSÉRZÉKENYEK, vagyis (tekintettel arra, hogy egy ilyen semmi kis fényelemnek nem tudom, melyik lesz a pozitív pólusa) 50% esélyem van rá, hogy mindjárt tönkre is megy az ampermérő.
A harmadik eset, amikor arra kérnek, hogy mérd ki egy NTC hőmérő kalibrációs grafikonját, amit úgy kell megtenned, hogy univerzális ellenállásmérő műszert használsz. Nálunk ilyen műszer nincs, viszont van oszcilloszkóp, de az oszcilloszkópot nem érdekli, amit rákapcsolnak, pedig egyenáramot is tud mérni.
Ezt csináltam ma 5 órán keresztül, mindenki bátran higgye el, hogy elfáradtam. (Nem is beszélve ezekről a hihetetlen gyakorlati megoldásokról, hogy: fogjuk a termisztort két krokodilcsipeszbe, és merítsük bele a forró vízbe, de úgy, hogy a korkodilcsipesz ne érjen bele, viszont kontakthibás a kábel, ezért jó sanszunk van rá, hogy kicsit mozgatni is kell, mielőtt sikerülne, de ha összeér a két krokodilcsipesz, akkor kisütöttem a telepet és kiakasztottam az ampermérőt.)
A végén én is olyan leszek, mint egy mérnöktanár.

Mindenesetre ha felvesznek (felvesznek?) akkor tuti, hogy nagyon profi leszek az egyetem egyes diákjaihoz képest.

A bejegyzés trackback címe:

https://temporary.blog.hu/api/trackback/id/tr41489139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása